2014. december 28., vasárnap

Szappanjaim engedélyeztetése 1. :)

Idén nyáron kezdődött, mikoris elkezdett valami motozni a fejemben. Nem voltam már megelégedve azzal, amit szappanfőzés címen produkálok, semmilyen szempontból. Úgy éreztem, hogy szükségem van a továbblépésre, a fejlődésre. Ez nyilván elsősorban nem is a szappanokról, hanem inkább rólam szólt, az én örök "elégedetlenségemről", és folyamatos fejleszteni vágyásomról...

Azt gondolom, hogy a szappanfőzés azért nem a lehetőségek kimeríthetetlen tárháza, ami azt jelenti, hogy a "tökéletes" recept megtalálása, a legszebb szín, vagy a legjobb illat megalkotása (ami persze mindenkinek más és más lehet) na és persze a legdúsabb habzás receptbe foglalása azért véges számú lehetőséget rejt magába. :) Így a legnagyobb kihívásnak az engedélyeztetés tűnt.

Fogalmam sem volt, hogy hogyan is vágjak bele, így kezdtem a Házikencénél, jeletkeztem az üzleti tanfolyamukra. Ez most nem a reklám helye, tényleg... igazából a tanfolyamon elég jól elmondták, hogy mi a menet, lépésről lépésre, de azért volt pár pont, ami nekem nem volt világos, és ha nem lettek volna jófej ismerőseim, meg jófej TID-esem, akkor lehet, hogy még benne lennék a folyamatban, és nem sikerült volna relatíve gyorsan túlesni rajta. :) Bíztatni nagyon nem bíztatták az embert a házikencések, puszta tényanyagot mondtak, de mondjuk legalább nem burkoltak rózsaszín felhőkbe, nem ringattak álmokba. Valamint az világos volt, hogy a tanfolyami anyagon túl nem fognak "ingyen" segíteni, vagy tanácsokat adni, azonban a megbízást, a munkát azt tényleg tisztességesen megcsinálják, szó se róla. :) Egy szó, mint száz: számomra ez a tanfolyam egy jó alapot adott ahhoz, hogy lássam a folyamatot, és el tudjam kezdeni.

Az első lépés az volt, hogy kellett egy cég, melynek a keretében ez az egész vállalkozás működhet. Vagy egyéni vállalkozó leszek. Az ám, csakhogy én az üzleti élethez fikarcnyit sem értettem, fogalmam sem volt, hogy hogyan vágjak bele, és egy ilyen szappankészítő vállalkozás elindítása, ha egymaga vág bele az ember, akkor komoly tervezést jelent. De amint mondtam, én nem a pénz miatt szerettem volna végigcsinálni azt az egészet, hanem egyrészt a személyiségfejlődési törekvéseim miatt :), másrészt a hitem miatt, miszerint én hiszem és vallom, hogy ezek a szappanok, és persze a natúrkozmetikumok is, tényleg jobbá teszik a világot, és ha ezeket használjuk, és készítjük, akkor mi magunk is jobbak lehetünk általuk. És nem utolsó sorban ott vannak a gyermekeink, akiknek nem mindegy, hogy milyen mintát látnak tőlünk: azt, hogy rabszolgákként szolgálunk, és stagnálunk egész életünkben, vagy azt, hogy képesek vagyunk arra, illetve hogy elég bátrak vagyunk-e ahhoz, hogy alkossunk, fejlődjünk, és talán jobbak is legyünk. Vagy boldogabbak.

Én nem akartam pénzügyi tervezetet írni, nem akartam számolni. Nem akartam a pénzre gondolni. Csak meg akartam ütni egy szintet. Így végül a családi bt keretein belül való tevékenykedést választottam.
Ha velem ellentétben valakinek számolni kellene, vayg számolni szeretne egy ilyen választáshoz, akkor a legközelebbi bejegyzésben, (ami jövő héten szombaton lesz, reményeim szerint) megmutatom a különbséget, számolni fogunk. :) Elöljáróban csak annyit, hogy én nagyobb biztonságban voltam akkor, ha a családi cégen belül kezdek el működni.

Mivel a kozmetikumok gyártása telephelyengedély köteles tevékenység, ezért szükség van egy műhelyre is. Méghozzá nem is akármilyenre, de ezt biztosan tudjátok Ti is. Van egy szabvány, amely alapján egy ilyen műhely kivitelezendő, ez pedig az MSZ EN ISO 22716-os számú. Érdekes módon a szabványban leírtak megítélése igencsak az adott településhez tartozó ÁNTSZ "személyes" megítélésén múlik. Ennek persze lehet a jó oldalát is nézni: ez lenne az emberi oldal, az egyik. Amit tekintsünk kellemesnek a sok száraz dokumentum között. Erről is legközelebb....:)                                    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése