2014. november 1., szombat

Shea hab...naggyon jó!!

Sajnos a mai bejegyzés nagyon későre csúszott, ma reggel "belazultunk", zenét hallgattunk, nem akaródzott senkinek elkezdeni a napot... Ez már amolyan szünet-vége életérzés volt, hétfőn újra kezdődnek a hétköznapok, a maguk feszesebb monotonitásával.

Szóval ez egy rövid bejegyzés lesz, méghozzá újra a shea habról. :) Erről a témáról már írtam itt: http://hazimanufaktura.blogspot.hu/search/label/shea%20hab

Ezen bejegyzések óta újra megpróbálkoztam az eredeti shea hab elkészítésével, amelyről előzőleg azt írtam, hogy darabos marad, ám kiderült, hogy szokás szerint csak én voltam türelmetlen... Ha elegendő ideig, kitartóan "habosítunk", akkor az eredmény csodás lesz!!! :)

Az olaj-shea arányát kicsit módosítottam, most 40-60%-ra. Extra szűz olivaolajat használtam. Mindkét összetevőt hidegen tettem a mérőpohárba, hiszen úgy lesz a vajból hab, ha a vaj megfelelően hideg. A shea vajat előzőleg kissé feldaraboltam, majd rámértem az olivaolajat. Ezek után kézi mixerrel habosítottam, melynek hatására az olaj és a vaj összeállt, és egy levegős, habkönnyű krém keletkezett. Ám ehhez tényleg sokáig kellett a mixert működtetni, közben pedig folyamatosan ellenőriztam, hogy vannak-e még benne pici shea vaj darabok. A végén E-vitamint és egy pici illóolajat is kapott. A krémből a kezekre egy egészen kicsi adag, kb. egy borsónyi kell csak, egészen gyorsan beszívódik, és kitűnően puhítja a bőrt, az esetleges szárazságot azonnal megszűnteti.

A fenti krémből 100 ml-tegy mokkáskanálnyi mézzel is elkevertem. A mézes változat egyáltalán nem esett össze a méz hatására, ugyaolyan habos maradt, mint a nem mézes verzió. Most tesztelődik, mint masszázskrém.

Shea hab



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése