2011. október 7., péntek

Rózsakrém

Ez egy nagyon egyszerűen elkészíthető testápoló, viszont elég sok előkészületet igényel. El kell készíteni hozzá a rózsaolajat, és a rózsavizet, melyeket - ha valaki nem készített el a nyáron - mostmár viszonylag nehézkes megcsinálni.

Rózsaolajat házilag friss rózsaszirmok olajba áztatásával tudunk készíteni. Én ezt is bio, extra szűz olivaolajban szoktam áztatni, 2-3 hétig. Az áztatás során a szirmokat naponta forgatni kell, mert a friss, magas víztartalmú szirom képes megerjedni.
A rózsavíz készítéséről pedig már írtam a blogban.
Ügyeljünk arra, hogy a rózsaolaj és a rózsavíz esetében is nagyon gondos szűrést végezzünk, hogy még véletlenül se maradjon benne növényi rész, mert az sajnos megrohadhat. A szűrést papírtörlőn érdemes végezni. Ha elkészültek, mindegyikhez adhatunk rózsa illóolajat, hogy még teljesebbé tegyük a hatóanyag tartalmat, és természetesen ezzel tartósítjuk is a készítményeket. Tüdom, hogy az igazi rózsa illóolaj iszonyú drága, ezért ajánlom a rózsafát, vagy a gerániumot, ki melyiket szereti jobban. Én is rózsafa illóolajat tettem a nyáron készített rózsaolajamba, és ez a döntés a hideg őszi-téli hónapokra bizonyosan jól jön, hiszen a rózsafa illóolajnak - a ránctalanító, bőrmegújító, és faggyúmirigy működét kiegyensúlyozó hatásai mellett - nagyszerű immunerősítő hatása is van.

A recept pedig a következő:

1 dl rózsaolaj
2-3 evőkanál méhviasz
1 evőkanál gyapjúviasz
fél dl rózsavíz
emulgeálószer (Lysolecitin)
E vitamin
4 csepp rózsa illóolaj

A rózsaolajat és a méhviaszt a szokásosnak megfelelően tegyük vízfürdőre, de nagyon kíméletesen melegítsük, a víz kb max. 60 fokos legyen. Gyakori kevergetéssel a méhviasz így is felolvad. Tegyük hozzá a gyapjúviaszt is, és a lecitint is. Ha minden összetevő felolvadt, és a kimért rózsavizet is picit felmelegítettük, akkor állandó keverés mellett összeönthetjük a zsíros és a vizes fázist. Kevergessük addig, amíg le nem hül. Amikor kb. 40 fokos, akkor tegyük hozzá az E vitamint és az iilóolajat. Igény szerint tehetünk bele tartósítószert is, de ha hűtőben tároljuk a krémet, és mindíg tiszta kézzel nyúlunk bele (és pár héten belül elhasználjuk), akkor a tartósítószer használata nem szükséges.

Ha lágyabb krémet szeretnénk, akkor ne több rózsavizet, hanem kicsit kevesebb viaszt tegyünk a krémbe. Ha több vizet szeretnénk bele, akkor pedig több emulgeátorra is lesz szükségünk, illetve lehet, hogy egy kicsit több méhviaszra is.

Kaptam már olyan levelet, amiben valaki azt írta, hogy darabos lett a krém, amit az én receptem alapjá próbált elkészíteni, így itt ragadnám meg az alkalmat, hogy leírjam: a meleg, méhviasztartalmú zsíros fázisba sose öntsük bele a hideg vizes fázist, mert az kicsaphatja a méhviaszt (én is jártam már így...)!

Mit mondhatnék még? Kellemes kevergetést, és még annál is kellemesebb krémezgetést!! :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése